Wychowanie do wartości

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2021-2010

Artykuły z czasopism:

  1. Aksjologiczne „pułapki” współczesnej edukacji. „Nowa Szkoła” 2016, nr 1, s. 13-22
  2. Breguła Izabela, Między tradycją a nowoczesnością. Kształcenia patriotyczne i obywatelskie w nowym wymiarze. „Życie Szkoły” 2019, nr 7, s. 16-20
  3. Brodowska Agnieszka, Pamięć, świadomość, odpowiedzialność. „Głos Nauczycielski” 2015, nr 18, s. 15
  4. Brzezińska Anna, Efekt domina. „Życie Szkoły” 2020, nr 6, s. 41-45
  5. Bukowińska Agnieszka, Podróż w poszukiwaniu przyjaźni. „Wychowanie w Przedszkolu” 2017, nr 3, s. 51-[55]
  6. Deja Monika, Personalistyczne przesłanki edukacji aksjologicznej, czyli jak i po co nauczać o wartościach. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2018, nr 7, s. 3-15
  7. Engler Maria, Dziecięca literatura a najważniejsze wartości. „Remedium” 2020, nr 10, s. 16-17
  8. Engler Maria, Dziecięca literatura a najważniejsze wartości. „Remedium” 2020, nr 11, s. 12-13
  9. Frąckiewicz Alicja, Sposób naprawdę. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 1, s. 122-127
  10. Garstka Tomasz, Czy to sprawiedliwe? „Głos Nauczycielski” 2015, nr 26, s. 16
  11. Garstka Tomasz, Dlaczego wartości? „Głos Nauczycielski” 2015, nr 1/2, s. 20
  12. Garstka Tomasz, Granice wolności. „Głos Nauczycielski” 2015, nr 28/29, s. 24
  13. Garstka Tomasz, Kilka słów na zakończenie. „Głos Nauczycielski” 2015, nr 42, s. 16
  14. Garstka Tomasz, O poczuciu wyższości. „Głos Nauczycielski” 2015, nr 40, s. 12
  15. Kałuba-Korczak Anna, Dobro czyń cały rok! „Wychowanie w Przedszkolu” 2016, nr 10, s. 3-7
  16. Kłysz-Sokalska Natalia, (Nie)zły perfekcjonizm : jak rozwijać i nie niszczyć siebie. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2016, nr 1, s. 34-38
  17. Kozłowski Mieczysław, Wychowujące nauczanie. Cz. 3 „Remedium” 2013, nr 4, s. 32
  18. Kożuchowska Maria, Najważniejsze lekcje w życiu [Cz. 4] Remedium” 2019, nr 9, s. 14-15
  19. Kożuchowska Maria, Terapeutyczne wychowanie. Cz. 1 „Remedium” 2017, nr 9, s. 30-31
  20. Kuleczka Pola, Trudny dialog w przestrzeni „Wychowanie na Co Dzień” 2010, nr 7/8, s. 8-11
  21. Kuszak Kinga, Efekt Domina : materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach I–III). „Życie Szkoły” 2020, nr 9, s. 46-50
  22. Kuszak Kinga, Efekt Domina : materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach I–III). „Życie Szkoły” 2020, nr 8, s. 44-50
  23. Efekt Domina : materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach I–III). „Życie Szkoły” 2020, nr 7, s. 40-45
  24. Łoskot Małgorzata, Do czego wychowujemy dzieci i młodzież? „Polonistyka” 2016, nr 6, s. 35-37
  25. Mazur Piotr, Patriotyzm nowego człowieka. „Wychowanie na Co Dzień” 2010, nr 4/5, s. 8-12
  26. Pilarska Paula, Po co komu altruizm. „Psychologia w Szkole” 2014, nr 3, s. 43-44
  27. Romaniuk Miłosz Wawrzyniec, Mariusz Zaruski jako prekursor wychowania morskiego w Polsce. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2018, nr 9, s. 3-13
  28. Ruman Natalia M., Przekaz wartości patriotycznych w edukacji – powinność wychowawcza według myśli pedagogicznej papieża Jana Pawła II. „Wychowanie na Co Dzień” 2012, nr 6, s. 20-27
  29. Rusienk Ewa, W poszukiwaniu wartości – śladami Jana Pawła II. „Wychowanie w Przedszkolu” 2011, nr 9, s. 68-69
  30. Sałaciński Lech, Aksjologiczne podstawy edukacji szkolnej „Edukacja” 2011, nr 1, s. 25-35
  31. Samborska Iwona, Uczenie się odpowiedzialności przez dziecko w wieku przedszkolnym „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2019, nr 1, s. 28-35
  32. Siemionow Justyna, Grupowe programy pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2016, nr 7, s. 30-34
  33. Sowa Józef, Odpowiedzialność podmiotowa w procesie wychowania przez pracę. „Nowa Szkoła”. 2010, nr 6, s. 24-31
  34. Sowa Józef, Odpowiedzialność w procesie wychowania dzieci i młodzieży. „Edukacja” 2010, nr 3, s. 35-41
  35. Swędorowska Małgorzata, Jak połączyć Walentynki i Dzień Dobrego Słowa. „Wychowanie w Przedszkolu” 2021, nr 1, s. 27-32
  36. Włodarczyk Ewa, Salezjański system prewencyjny – przeżytek czy zapomniany potencjał? „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2015, nr 10, s. 13-20
  37. Zambrzycka Weronika, Inteligencja emocjonalna w przedszkolu „Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 8, s. 63-66

Oprac. Aneta Bielaszka

0
Skip to content