Integracja percepcyjno-motoryczna
Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2005-2021
Książki:
- Ayers Jean A, Dziecko a integracja sensoryczna, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2016 (syg. 34943)
- Ayers Jean A, Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się, Gdańsk, Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018 (syg. 35646)
- Baj-Lieder Marta, Dzieciaki naśladują zwierzaki : zestaw kart do wykorzystania w terapii integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder, Agnieszka Borowska-Kociemba Gdańsk : „Harmonia”, 2017 syg. 35119
- Bieńkowska Izabela, Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi W: Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi, Kraków, „Impuls”, 2011 (syg. 33321)
- Bogdanowicz Marta, Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej. Gdańsk, Harmonia Universalis, 2014 (syg. 34536)
- Bogdashina Olga, Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera : inne doświadczenia sensoryczne – inne światy percepcyjne, Gdańsk, Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019 (syg. 36079)
- Bogdashina Olga, Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera : inne doświadczenia sensoryczne – inne światy percepcyjne, Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019 (syg. 36185)
- Borkowska Maria, Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka : podstawy neurofizjologiczne, Gdańsk, Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018 (syg. 35594)
- Borkowska Maria, Wagh Kinga, Integracja sensoryczna na co dzień, Warszawa, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2010 (syg. 33079)
- Charbicka Magdalena, Integracja sensoryczna przez cały rok, Warszawa, „Difin”, 2017 (syg. 35422)
- Charbicka Magdalena, Integracja sensoryczna przez cały rok, Warszawa, „Difin”, 2017 (syg. 35132)
- Chrąściel Katarzyna, Grafomozaiki : twórcze zabawy grafomotoryczne doskonalące funkcje percepcyjno-motoryczne, Gdańsk, „Harmonia”, 2016 (syg. 34948)
- Chrąściel Katarzyna, Kropka w kropkę : ćwiczenia grafomotoryczne doskonalące funkcje percepcyjno-motoryczne, Gdańsk, „Harmonia”, 2017 (syg. 35145)
- Cieszyńska Jagoda, Korendo Marta, Wczesna interwencja terapeutyczna : stymulacja rozwoju dziecka : od noworodka do 6 roku życia, Kraków, Wydawnictwo Edukacyjne, 2013 (syg. 33908)
- Cieszyńska Jagoda, Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna : stymulacja rozwoju dziecka : od noworodka do 6 roku życia, Kraków, Wydawnictwo Edukacyjne, 2017 (syg. 35203)
- Delaney Tara, 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej, Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016 (syg. 34804)
- Dziamska Dorota, Edukacja przez ruch : fale, spirale, jodełki, zygzaki, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2005 (syg. 30347)
- Dziamska Dorota, Gudro Maria, Bawię się i uczę: edukacja przez ruch i drama w kształceniu wczesnoszkolnym, Kielce, Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2010 (syg. 32923)
- Dziamska Dorota, Edukacja przez ruch : kropki, kreski, owale, wiązki, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2005 (syg. 30261)
- Dziamska Dorota, Gudro Maria, Bawię się i uczę : edukacja przez ruch i drama w kształceniu wczesnoszkolnym, Kielce, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2010 (syg. 32923)
- Dzionek Elżbieta, Kinezjologia edukacyjna, Kraków, „Impuls”, 2006 (syg. 30990)
- Emmons Godwin Polly, Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych, Warszawa, „K. E. Liber”, 2007 (syg. 31309)
- Grandin Temple, Autyzm i problemy natury sensorycznej, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2017 (syg. 35406)
- Grzesiak Joanna, Integracja sensoryczna – metoda wspomagająca rozwój dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym, W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej, red. Zofia Palak, Lublin, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016 (syg. 35696)
- Jodzis Daria, Dysfunkcje integracji sensorycznej a sprawność językowa dzieci w młodszym wieku szkolnym, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2013 (syg. 33851)
- Karga Małgorzata, Podstawowe zasady obserwacji i terapii zaburzeń integracji sensorycznej u małego dziecka W: Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, red. Beata Cytowska, Barbara Winczura, Kraków, „Impuls”, 2006 (syg. 31353)
- Konopacka Elżbieta, Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku : materiały, Gdańsk, „Harmonia”, 2019 (syg. 36074)
- Konopacka Elżbieta, Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku : scenariusze zajęć, Gdańsk, „Harmonia”, 2019 (syg. 36075)
- Koomar Jane, Integracja sensoryczna : odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli : formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2014 (syg. 34387)
- Koscinski Cara, Interwencje sensoryczno-motoryczne : jak za pomocą ruchu poprawić ogólne funkcjonowanie ciała, Gdańsk, Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019 (syg. 35870)
- Kuleczka-Raszewska Maria, Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów, Wrszawa, „Difin”, 2019 (syg. 35985)
- Kuleczka-Raszewska Maria, Markowska Dorota, Uczę się poprzez ruch : program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2012 (syg. 34082)
- Maas Violet F, Uczenie się przez zmysły : wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej dla rodziców i specjalistów, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998 (syg. 28058)
- Maas Violet F, Uczenie się przez zmysły : wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej dla rodziców i specjalistów, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2016 (syg. 34916)
- Miller Lucy Jane, Dzieci w świecie doznań : jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego? Gdańsk, Harmonia Universalis, 2016 (syg. 35087)
- Odowska –Szlachcic Bożenna, Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego, Gdańsk, „Harmonia”, 2010 (syg. 34116)
- Odowska-Szlachcic Bożenna, Integracja sensoryczna w autyzmie, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2018 (syg. 35593)
- Odowska-Szlachcic Bożenna, Terapia integracji sensorycznej, Z. 1 Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznego, Gdańsk, „Harmonia”, 2013 (syg. 34602)
- Odowska-Szlachcic Bożenna, Terapia integracji sensorycznej, Z. 2 Strategie terapeutyczne i ćwiczenia stymulujące układy: słuchowy, wzrokowy, węchu i smaku oraz terapia światłem i kolorami, Gdańsk, „Harmonia”, 2013 (syg. 34603)
- Perchalec-Wykręt Agata, Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów, Gdańsk, „Harmonia”, 2018 (syg. 35445)
- Platt Geoff, Pokonać dyspraksję : prosty program ćwiczeń poprawiających umiejętności ruchowe w domu i w szkole, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2016 (syg. 35094)
- Sher Barbara, Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2013 (syg. 33858)
- Siporski Piotr, Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum autyzmu W: W: Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi, Kraków, „Impuls”, 2011 (syg. 33321)
- Szybkowska Marta, Elementy integracji sensorycznej : zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu, Warszawa, Wydawnictwo Szkolne PWN, 2017 (syg. 35215)
- Światowska Aleksandra, Podejmij wyzwanie : materiały do określenia trudności w sferze przetwarzania sensorycznego bodźców dla dzieci, rodziców, terapeutów i nauczycieli, Gdańsk, „Harmonia”, 2017 (syg. 35174)
- Taylor Kristen Fitz, Przewodnik Danceland : zabawy z piosenkami i ćwiczenia usprawniające zdolności sensoryczne, Gdańsk, „Harmonia”, 2016 (syg. 34884)
- Urzędowska-Sitarczyk Maja, Metoda integracji sensorycznej A. Jean Ayers W: Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami, Warszawa, MENiS, 2005 (syg. 30443)
- Wehner Lore, Aktywacja sensoryczna : holistyczna koncepcja wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, Gdańsk, Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017 (syg. 35958)
- Yack Ellen, Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną, Gdańsk, „Harmonia”, 2014 (syg. 34130)
Artykuły z czasopism
- Baj-Lieder Marta, Przekraczanie linii środkowej ciała, „Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 4-5/2020
- Baj-Lieder Marta, Dziecko z nadwrażliwością dotykową w grupie przedszkolnej, „Wychowanie w Przedszkolu” 2018, nr 5, s. 16-[19]
- Baj-Lieder Marta, Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w grupie przedszkolnej, „Wychowanie w Przedszkolu” 2021, nr 6, s. 37-40
- Baj-Lieder Marta, I znowu te szlaczki, „Wychowanie w Przedszkolu” 2019, nr 2, s. 22-24
- Baj-Lieder Marta, Kręci się, spada, buja w obłokach… „Wychowanie w Przedszkolu” 2018, nr 7, s. 14-17
- Baj-Lieder Marta, Nadmierne ślinienie się a niska świadomość sensoryczna, „Wychowanie w Przedszkolu” 2019, nr 1, s. 14-16
- Baj-Lieder Marta, Nauczyciel detektyw – jak w trakcie zabaw rozpoznać symptomy zaburzeń modulacji sensorycznej u dzieci, „Wychowanie w Przedszkolu” 2019, nr 9, s. 12-14
- Baj-Lieder Marta, Przestrzeń przedszkolaka. Jak wspierać rozwój integracji sensorycznej dzieci w wieku przedszkolnym, „Wychowanie w Przedszkolu” 2019, nr 10, s. 12-15
- Baj-Lieder Marta, Trudności dzieci z zaburzeniami przetwarzania bodźców wzrokowych, „Wychowanie w Przedszkolu” 2019, nr 3, s. 19-20
- Baj-Lieder Marta, Wspólne gotowanie w przedszkolu, czyli jak zaprosić nasze zmysły do zabawy, „Wychowanie w Przedszkolu” 2021, nr 3, s. 20-22
- Baj-Lieder Marta, Zabawy rozwijające zmysł dotyku, „Wychowanie w Przedszkolu” 2019, nr 8, s. 14-16
- Baj-Lieder Marta, Zabawy stymulujące zmysły z wykorzystaniem produktów spożywczych, „Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 6, s. 12-14
- Baj-Lieder Marta, Zabawy wspierające rozwój schematu ciała Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 2, s. 20-22
- Baj-Lieder Marta, Zabawy wspierające rozwój zmysłu równowagi „Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 1, s. 14-16
- Baj-Lieder Marta, Zabawy wspomagające rozwój integracji sensorycznej „Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 4-5, s. 55-57
- Baj-Lieder Marta, Zabawy z piłkami jako sposób na wspomaganie rozwoju integracji sensorycznej, „Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 3, s. 11-13
- Baj-Lieder Marta, Zaburzenia integracji sensorycznej bez tajemnic, „Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 2, s. 6-11
- Baj-Lieder, Marta Czy każdy niejadek ma zaburzenia integracji sensorycznej? Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 7, s. 17-19
- Cedro Joanna, Integracja sensoryczna jako forma pracy terapeutycznej,” Wychowanie w Przedszkolu” 2011, nr 6, s. 46-[49]
- Chojnacka Kaja, Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w szkole, „Remedium” 2019, nr 4, s. 6-8
- Cygan Barbara, Uwarunkowania zaburzeń integracji sensorycznej u dziecka i ich objawy, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2018, nr 2, s. 11-19
- Dziamska Dorota, Edukacja w przestrzeni : Matematyczne laboratorium przedszkolaka, „Wychowanie w Przedszkolu” 2018, nr 1, s. 3-8
- Dziamska Dorota, Rozwój języka i nadawanie znaczeń ruchem, „Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 9, s. 6-10
- Fronczak Joanna, Gdy zmysły nie współgrają : zaburzenia sensoryczne u dzieci przedszkolnych, „Wychowanie w Przedszkolu” 2015, nr 8, s. 52-54
- Garstka Tomasz, Psychologia to nauka, nie czary, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2016, nr 1, s. 30-33
- Jasińska Sylwia, Kształcenie polisensoryczne, „Wychowanie w Przedszkolu” 2018, nr 1, s. 36-40
- Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna, Działania manualne we wspieraniu emocjonalnego rozwoju dziecka, „Życie Szkoły” 2019, nr 6, s. 30-34
- Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna, Rola zmysłów w uczeniu się dziecka. Integracja sensoryczna w warunkach edukacji szkolnej, „Życie Szkoły” 2019, nr 5, s. 4-10
- Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna, Wybiórczość pokarmowa, „Życie Szkoły” 2019, nr 8, s. 26-30
- Kloskowska Adriana, Mózg zintegrowany, czyli jak uczyć się przez zmysły, „Życie Szkoły” 2021, nr 4, s. 27-34
- Kłoskowska Adriana, Jak wspomagać rozwój percepcyjno-motoryczny dzieci z symptomami zaburzeń uczenia się? „Życie Szkoły” 2021, nr 5, s. 40-44
- Komar Anna, By zmysły nas nie okłamywały, potrzebują integracji : o zajęciach ruchowych, które wspomagają rozwój sfery poznawczej, emocjonalnej, społecznej i fizycznej dziecka, „Życie Szkoły” 2020, nr 8, s. 4-10
- Komar Anna, By zmysły nie przestały działać : wspomaganie integracji sensorycznej dziecka, „Życie Szkoły”. 2020, nr 3-4, s. 67-69
- Krzeszewska Paulina, Przegląd i analiza metod terapeutycznych dedykowanych przetrwałym odruchom pierwotnym, „Szkoła Specjalna”. 2020, nr 4, s. 283-292
- Kubala-Kulpińska Aleksandra, W świecie zmysłów, czyli jak usprawnić integrację sensoryczną uczniów, „Życie Szkoły” 2018, nr 10, s. 42-47
- Litwinow Monika, Świat zmysłów – prawdziwy Mały Detektyw widzi, słyszy, czuje i wącha! „Wychowanie w Przedszkolu” 2021, nr 4, s. 36-42
- Oleksa Karolina, Uczeń wyjątkowo wrażliwy, „Życie Szkoły” 2017, nr 6, s. 17-23
- Parakiewicz Anna, Rola ruchu w procesach uczenia się „Wychowanie w Przedszkolu” 2020, nr 6, s. 60-63
- Parakiewicz Anna, Wspieranie rozwoju dzieci z opóźnionym rozwojem mowy z zastosowaniem terapii integracji sensorycznej, „Wychowanie w Przedszkolu” 2018, nr 5, s. 60-64
- Przybyszewska Dominika, Wspieranie rozwoju umiejętności w zakresie motoryki małej i dużej wyzwaniem współczesności, „Edukacja Wczesnoszkolna” 2019/2020, nr, s. 104-117
- Pytlińska Mariola, Zaburzenia zmysłu dotyku, Cz. 2 „Remedium” 2015, nr 3, s. 20-21
- Rejszel-Stepień Kamila Olga, Ruch, który uczy myśleć! „Życie Szkoły” 2019, nr 1, s. 7-10
Oprac. Aneta Bielaszka
0
Tags :