Autyzm i Zespół Aspergera
(zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1988-2021)
Opracowała Lucyna Lewon
Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji
Powiatowa Biblioteka Pedagogiczna
w Nowym Mieście Lubawskim
Książki:
- Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem, red. Bogusława Beata Kaczmarek, Aneta Wojciechowska, Kraków, Impuls, 2015. (34372)
- Autyzm wyzwaniem naszych czasów, red. Tadeusz Gałkowski, Joanna Kossewska, Kraków, Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2000. (syg. 29070)
- Attwood Tony, Garnett Michelle, Terapia poznawczo-behawioralna dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera pomagająca rozumieć i wyrażać sympatię oraz miłość : podręcznik dla osób pracujących z dziećmi, Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. (syg. 36246)
- Attwood Tony, Zespół Aspergera : kompletny przewodnik, Gdańsk. Harmonia Universalis, 2013. (syg. 34180)
- Baker Jed, Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych: trening komunikacji, zabawy i emocji dla dzieci z autyzmem, Gdańsk, , Harmonia Universalis, 2016. (syg. 34950) Baker Jed, Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych 2, Trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmem, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2018. (syg. 36147)
- Ball James, Autyzm a wczesna interwencja : rzeczowe pytania, życiowe odpowiedzi, Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. (syg. 34934)
- Bednarz Marzena, Hinz Magdalena, Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : program edukacyjny, Gdańsk, Harmonia, 2015. (syg. 34392)
- Bednarz Marzena, Staszkiewicz Ewa, Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : zadania domowe, Gdańsk, Harmonia, 2014. (syg. 34393)
- Bednarz Marzena, Hinz Magdalena, Ja i mój świat Cz. 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik, Gdańsk, Harmonia, 2015. (syg. 34388, 34389)
- Bednarz Marzena, Małek Renata, Ja i mój świat Cz. 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : podręcznik, Gdańsk, Harmonia, 2014. (syg. 34390)
- Bednarz Marzena, Małek Renata, Ja i mój świat Cz. 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : podręcznik, Gdańsk, Harmonia, 2014. (syg. 34391)
- Beytien Alyson, Autyzm na co dzień : ponad 150 sprawdzonych sposobów postępowania z dzieckiem ze spektrum autyzmu, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. (syg. 35494)
- Błeczyński Jacek Jarosław, Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienia w rozwoju : skala oceny zachowań autystycznych, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2014. (syg. 34933)
- Bobkiewicz-Lewartowska Lucyna, Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii, Kraków, Impuls, 2000. (syg. 29012, 30589)
- Bone Victoria M., Wychowując dziecko z autyzmem : pozytywne strategie oparte na terapii behawioralnej, Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2020. (syg. 36129)
- Borkowska Agnieszka, Grotowska Beata, Codzienność dziecka z zespołem Aspergera : okiem rodzica i terapeuty, Gdańsk, Wydawnictwo Harmonia, 2012. (syg. 33825)
- Borkowska Agnieszka, Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera, Gdańsk, Wydawnictwo Harmonia, 2010. (syg. 33831)
- Brauner Alfred i Francoise, Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988. (syg. 24356)
- Bullock Claire, 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych: wspomaganie uczniów z autyzmem, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2018. (syg. 35748)
- Całek Grzegorz, Łuszczak Halina, Jankowska Halina, Mam dziecko z zespołem Aspergera 🙂 : poradnik dla rodziców, Warszawa, Polskie Towarzystwo Zespołu Aspergera, 2014. (syg. 34289)
- Charbicka Magdalena, Dziecko z zespołem Aspergera, Warszawa, Difin, 2015. (syg. 34486)
- Cieszyńska Jagoda, Powiesz mi co odczuwasz : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z afazją oraz dla dzieci dwujęzycznych, Kraków, Wydawnictwo Edukacyjne, 2008. (syg. 34168)
- Cieszyńska-Rożek Jagoda, Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych : Metoda Krakowska, Kraków, Centrum Metody Krakowskiej, 2011. (syg. 35202)
- Cook O’Toole Jennifer, (Sekretna) księga asperdzieciaka : poradnik dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. (syg. 35476)
- Delaney Tara, 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej, Gdańsk, Harmonia Universatis, 2016. (syg. 34804)
- Dziecko autystyczne, red. Tadeusz Gałkowski [i in.], Warszawa, Krajowe Towarzystwo Autyzmu, 1999. (syg. 33730)
- Elvén Bo Hejlskov, Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę, Warszawa, Wydaw. Linia, 2018. (syg. 35660)
- Faherty Catherine, Autyzm…Co to dla mnie znaczy? : podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016. (syg. 34935)
- Frith Ulta, Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. (syg. 34469)
- Gałkowski Tadeusz, Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995. (syg. 26467)
- Grandin Temple, Autyzm i problemy natury sensorycznej, Gdańsk, Wydaw. Harmonia Universalis, 2017. (syg. 35406)
- Grandin Temple, i in. Autyzm w czasie pandemii: wskazówki i uwagi ekspertów, jak radzić sobie w trudnym czasie pandemii, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2020. (syg. 36385)
- Grandin Temple, Byłam dzieckiem autystycznym, Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN, 1995. (syg. 26175)
- Grandin Temple, Panek Richard, Mózg autystyczny : podróż w głąb niezwykłych umysłów, Kraków, Copernicus Center Press, 2018. (syg. 35783)
- Grandin Temple, Starsze dziecko z autyzmem, Gdańsk, Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. (syg. 35743)
- Greenspan Stanley I., Wieder Serena, Dotrzeć do dziecka z autyzmem. Jak pomóc dzieciom nawiązać relacje, komunikować się i myśleć. Metoda Floortime, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014. (34383)
- Griffin Simone, Sandler Dianne, Motywuj do komunikacji! : 300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, Gdańsk, Harmonia Universatis, 2018. (syg. 35436)
- Górski Adam, Kmieciak Błażej, Autyzm a prawo, Warszawa, Difin, 2019. (syg. 35756)
- Gray Carol, Dialogi komiksowe : ilustrowane rozmowy dla uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami, Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo Harmonia, 2021. (syg. 36451)
- Grodzka Magdalena, Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty, Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN, 2010. (syg. 33071)
- Hałub Jacek, Niegrzeczne : historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera, Wołowiec, Wydawnictwo Czarne, 2020. (syg. 36091)
- Harpur John, Lalor Maria, Fitzgerald Michael, Interwencje społeczne dla nastolatków z zespołem Aspergera : przewodnik komunikacji i socjalizacji w terapii interakcyjnej, Warszawa, Fraszka edukacyjna, 2012. (syg. 34100)
- Jagielska Gabriela, Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów, Warszawa, Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010. (syg. 33359)
- Jarosz-Bilińska Anna, Komunikacja, emocje, relacje : karty pracy wspomagające rozwój umiejętności społecznych, Kraków, Wydawnictwo WIR Aleksander Jaglarz, 2020. (syg. 36482)
- Kaufman Raun K., Autyzm – przełom w podejściu : program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świecie, Białystok, Wydawnictwo Vivante – Illuminatio Łukasz Kierus, 2016. (syg. 36040)
- Kim Cynthia, Nieśmiali, skryci i społecznie niedopasowani : przewodnik po życiu z zespołem Aspergera, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. (syg. 35790)
- Knapik-Szweda Sara, Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem, Warszawa, „Difin”, 2020. (syg. 36131)
- Knapp Julie, Turnbull Carolline, Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2017. (syg. 35142)
- Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi, red. nauk. Joanna Kossewska, Kraków, Impuls, 2009. (syg. 32628)
- Korendo Marta, Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera, Kraków, Wydaw. Omega Stage Systems – Jędrzej Cieszyński, 2013. (syg. 35140)
- Kozdroń Agnieszka, Zespół Aspergera : zrozumieć aby pomóc, Warszawa, Difin, 2015. (syg. 34631)
- Kuleczka-Raszewska Maria, Ogrodoterapia: scenariusze zajęć i zabaw dla przedszkolaków, w tym dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem, Warszawa, „Difin”, 2019. (syg. 36007)
- Kutscher Martin L.Attwood, Wolff Robert R., Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia, Warszawa, Wydawnictwo K.E. Liber, 2007. (syg. 32110)
- Lynch Christopher, Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu : praktyczne porady dla rodziców, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2021. (syg. 36519)
- Maciarz Aleksandra, Drała Dorota, Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku, Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2010. (syg. 33853)
- Maniecka Magdalena, Pokaż mi mój mały świat : historyjki obrazkowe dla dzieci z autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy i niedosłuchem, Gdańsk, „Harmonia”, 2016.(syg. 34863)
- McClannahan Lynn E., Budzińska Ewa, Krantz Patricia J., Lubomirska Anna, Plany aktywności dla dzieci z autyzmem : uczenie samodzielności, Gdańsk, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016. (syg. 34772)
- McClannahan Lynn E., Krantz Patricia J., Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji : metoda skryptów i ich wycofania, Gdańsk, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016. (syg. 34791)
- Melillo Robert, Autyzm : zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców, Gdańsk, Wydaw. Harmonia Uniwersalis, 2017. (syg. 35566, 35102)
- Mikołajczak Małgorzata, Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców i terapeutów, Warszawa, „Difin”, 2017. (syg. 35206)
- Myers Jennifer McIlwee, Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera, Gdańsk , Harmonia Universalis, 2016. (syg. 34975)
- Nason Bill, Hadula Aleksandra, Porozmawiajmy o autyzmie : przewodnik dla rodziców i specjalistów, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. (syg. 35177)
- Niedyrektywność i relacja : terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, red. nauk. Anna Prokopiak, Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2014. (syg. 34094)
- Notbohm Ellen, Zysk Veronica, 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera, Kraków, Wydawnictwo Uniwerystetu Jagiellońskiego, 2016. (syg. 35084)
- Odowska-Szlachcic Bożena, Integracja sensoryczna w autyzmie, Gdańsk, Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. (syg. 35593)
- Olechnowicz Hanna, Wokół autyzmu : fakty, skojarzenia, refleksje, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004. (syg. 29847)
- Olechnowicz Hanna, Wiktorowicz Robert, Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego, Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN, 2012. (syg. 33647)
- Osoba ze stanami ze spektrum autyzmu : możliwości aktywnego życia, red. nauk. Joanna Kossewska, Kraków, wydawnictwo JAK, 2014. (syg. 34959)
- O’Toole Jennifer Cook, (Sekretna) księga asperdzieciaka : poradnik dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. (syg. 35476)
- Pisula Ewa, Autyzm, Gdańsk, Wydawnictwo Harmonia, 2010. (syg. 32978)
- Pisula Ewa, Rodzice dzieci z autyzmem, Warszawa, PWN, 2015. (syg. 36095)
- Porter Joseph, Autyzm a czytanie ze zrozumieniem. Gotowe scenariusze lekcji.dla przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2016 (syg. 34932)
- Preißmann Christine, Zespół Aspergera, Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017. (syg. 35708)
- Preissmann Christine, Zespół Aspergera : jak żyć, jak pomagać, jak prowadzić terapię, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014. (syg. 34018)
- Prizant Barry M., Bilmin Joanna, Fields-Meyer Tom, Niezwyczajni ludzie: nowe spojrzenie na autyzm, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. (35160)
- Randall Peter, Autyzm : jak pomóc rodzinie, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002. (syg. 29350)
- Robinson Elder John, Jestem inny : moje wskazówki dla aspich, ich rodzin i terapeutów, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019. (syg. 36111)
- Rogers Sally J., Dawson Geraldine, Vismara Laurie A., Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. (syg. 34750)
- Sabik Magdalena, Szczypczyk Anna, Zabawy dla dzieci z autyzmem, Gdańsk, Harmonia, 2012. (syg. 34086)
- Sadowska Elżbieta, Zachowania komunikacyjne u dzieci z autyzmem : wpływ deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób porozumiewania się dzieci z autyzmem, Warszawa, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020. (syg. 36224)
- Schopler Eric, Lansing Margaret, Waters Leslie, Zindywizualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych i z zaburzeniami w rozwoju. Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych, T. 3, Gdańsk, Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, 1994. (syg. 26369)
- Schopler Eric, Lansing Margaret, Waters Leslie, Zindywizualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych i z zaburzeniami w rozwoju. Profil psychoedukacyjny PEP-R : wersja poprawiona, T. 1, Gdańsk, Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, 1995. (syg. 27390)
- Schopler Eric, Lansing Margaret, Waters Leslie, Zindywizualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych i z zaburzeniami w rozwoju. Techniki nauczania dla rodziców i profesjonalistów, T. 2, Gdańsk, Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, 1995 (syg. 27785)
- Sher Barbara, Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego, Gdańsk, Wydaw. Harmonia Universalis, 2013. (syg. 33858)
- Stojanowski Jacek, Rozwijanie komunikacji : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się, Gdańsk : „Harmonia”, 2018. (syg. 35679, 35606)
- Suchoparski Marcin, Zrozumieć autyzm, Brodnica, Wszechnica Edukacyjna i Wydawnicza „Verbum”, 2019. (syg. 36362)
- Suchowierska Monika, Ostaszewski Paweł, Bąbel Przemysław, Terapia behawioralna dzieci z autyzmem : terapia, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012. (syg. 33659)
- Świecicka Joanna, Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczycieli, Kraków, Impuls, 2014. (syg. 34216)
- Taylor Paul Gordon, Spektrum zaburzeń autystycznych : przewodnik dla początkujących : podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów, Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2011. (syg. 34099)
- Teitelbaum Osnat, Teitelbaum Philip, Czy moje dziecko ma autyzm? : jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2012. (syg. 36389)
- Timmins Siobhan, Skuteczne historyjki społeczne dla młodszych dzieci z autyzmem : dorastanie z historyjkami społecznymi, Gdańsk, Wydaw. Harmonia Uniwersalis, 2018. (syg. 35457)
- Tims Lisa A., Pomoc dla nastolatków ze spektrum zaburzeń autystycznych w radzeniu sobie z przyjaźnią, uczuciami, konfliktami… i wiele innych : 60 sytuacji społecznych i tematów do dyskusji, Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2012. (syg. 33925)
- Varughese Tarin, Wskazówki społeczne dla dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych i zaburzeń pokrewnych : jak się ładnie witać, mówić świetne komplementy i bawić się z przyjaciółmi, Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2012. (syg. 33927)
- Wacław Wanda, Aldenrud Ulla, Ilstedt Stefan, Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera : praktyczne doświaczenia z codziennej pracy, Katowice, „Śląsk”, 2000. (syg. 35073)
- Ward-Hawkes Jenna, Robi Melissa, Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem, Otwock, „Fraszka Edukacyjna”, 2021. (syg. 36568)
- Wilde Kate, Logistyka autyzmu : przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami dnia codziennego, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2016. (syg.34747)
- Winczura Barbara, Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu, Kraków, Impuls, 2016. (syg. 34813)
- Winter Matt, Zespół Aspergera : co nauczyciel wiedzieć powinien, Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2006. (syg. 35078)
- Yack Ellen, Aquilla Paula, Sutton Shirley, Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną, Gdańsk, Harmonia Universalis, 2014. (34130)
Fragment książki:
- Baron Simon-Cohen, Autyzm wczesnodziecięcy [W:] Psychopatologia, red. Arnolda A. Lazarusa, Adrew M. Colmana, Poznań, Zysk i S-ka, 2001, s. 63-77 (syg. 29018)
- Buława-Hałasz Joanna, Sytuacja rodziny z dzieckiem autystycznym [W:] Wybrane problemy współczesnych małżeństw i rodzin, red. nauk. Hanna Liberska, Alicja Malina, Warszawa, Difin, 2011, s. 149-155. (syg. 33481)
- Cieślicki Wiesław, Wpływ rehabilitacji w wodzie na usprawnianie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa i dzieci z autyzmem [W:] Dziecko z zaburzeniami w rozwoju : konteksty diagnostyczne i terapeutyczne, red. nauk. Beata Cytowska, Barbara Winczura, Kraków, Impuls, 2005, s. 231-241. (syg. 30878)
- Kendall Philip C., Całościowe zaburzenia rozwojowe [W:] Tenże, Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004, s. 161-182. (syg. 31891)
- Plichta Piotr i inni, Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcia, Kraków, Impuls, 2017, Autyzm – terminologia, s. 61-64. (syg. 35686)
- Saulnier Celine, Volkmar Fred, Zaburzenia psychiczne u osób z autyzmem i innymi całosciowymi zaburzeniami rozwojowymi [W:] Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie, red. Bouras Nick, Holt Geraldine, Wrocław, Elsevier Urban & Partner, 2010, s. 236-246. (syg. 34087)
- Skórczyńska Małgorzata, Programy wczesnej interwencji O. I. Lovasa i S. Greenspana w terapii małego dziecka z autyzmem [W:] Dziecko z zaburzeniami w rozwoju : konteksty diagnostyczne i terapeutyczne, red. nauk. Beata Cytowska, Barbara Winczura, Kraków, Impuls, 2005, s. 115-122. (syg. 30878)
- Winczura Barbara, Diagnoza i terapia deficytów poznawczych dziecka autystycznego na podstawie koncepcji teorii umysłu [W:] Dziecko z zaburzeniami w rozwoju : konteksty diagnostyczne i terapeutyczne, red. nauk. Beata Cytowska, Barbara Winczura, Kraków, Impuls, 2005, s. 65-93. (syg. 30878)
- Winczura Barbara, Jak funkcjonuje mózg dzieci z autyzmem? Neurobiologiczne ścieżki zaburzeń autystycznych [W:] Dziecko chore : zagadnienia biopsychiczne i pedagogiczne, red. nauk. Beata Cytowska, Barbara Winczura Kraków, Impuls, 2007, s. 285-298. (syg. 31310)
Artykuły z czasopism:
- Alenowicz Magdalena, Uczeń z zespołem Aspergera, „Życie Szkoły”, 2015, nr 3, s. 22-27
- Barłóg Krystyna, Dziecko autystyczne w klasie szkolnej, „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”, 2001 nr 8/9, s. 26-28
- Biadasiewicz Małgorzata, Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera, „Szkoła Specjalna”, 2001 nr 2, 91-95
- Błaszczyk-Kowalska Sylwia, Gacka Ewa, Rozwój komunikacji językowej u dzieci z zespołem Aspergera, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2015 nr 10, s. 3-13
- Błaszczyk Sylwia, Funkcjonowanie psychofizyczne rodziców dziecka autystycznego, „ Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2008 nr 3, 40-44
- Błeszyński Jacek, Badania różnicujące autyzm od zatrucia dzieci metalami ciężkimi, „Wychowanie na Co Dzień”, 2003 nr 1/2, s. 23-25
- Błeszyński Jacek, Czy szkoła powinna się otworzyć na autyzm, „ Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 1995 nr 3, 25-27
- Błeszczyński Jacek J., Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja), „Szkoła Specjalna”, 2009 nr 1, s. 18-24
- Bobkiewicz-Lewartowska Lucyna, Autyzm dziecięcy. Zagadnienia diagnozy i terapii. Rec. Ewelina Jutrzyna, „Szkoła Specjalna” 2002 nr 1, s. 58-59
- Chojnacka Kaja, Dziecko z zaburzeniami autyzmu w szkole, Cz. 1., „Remedium”, 2018 nr 2, s. 10-12
- Chojnacka Kaja, Dziecko z zaburzeniami autyzmu w szkole, Cz. 2., „Remedium”, 2018 nr 3, s. 18-20
- Ciećwierz Tomasz, Drama w pracy z dziećmi z zespołem Aspergera, „Remedium”, 2013 nr 11, s. 20-21
- Cychowska Magdalena, Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem – z doświadczeń młodego nauczyciela, „Szkoła Specjalna”, 2010 nr 5, s. 375-379
- Czapczyńska Agnieszka: Autyzm a płeć, „Remedium 2005 nr 3, s. 22-23
- Fosiak Danuta, Ruch środkiem terapii dzieci autystycznych, „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”, 1998 nr 5, s. 214-215
- Gałkowski Tadeusz, Wsparcie i wina, „Charaktery”, 1998 nr 4, s. 20-21
- Gelleta-Mac Izabela, Dzieci z autyzmem, „Wychowanie w Przedszkolu”, 2008 nr 4, s. 36-39
- Gelleta-Mac Izabela, Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym. Autym. Zespół Aspergera, „ Wychowanie w Przedszkolu”, 2009 nr 5, s. 16-20
- Gołaska Paulina, Współwystępowanie autyzmui zespołu Downa – kontrowersje i trudności diagnostyczne, „Remedium”, 2012 nr 11, s. 24-25
- Gołaska Paulina, Zaburzenia ze spektrum autyzmu – przegląd teorii, „Remedium.”, 2011 nr 10, s. 6-7
- Górecka Marzena, Hanć Tomasz, Autyzm jako wynik zaburzeń we wczesnych etapach rozwoju człowieka, „Remedium”, 2011 nr 5, s. 6-7
- Górecka Marzena, Hanć Tomasz, Psychospołeczne koncepcje uwarunkowania autyzmu, „Remedium”, 2010 nr 5, s. 6-7
- Hyjek Izabela, Kloze Anna, Buchholz Aleksandra, Stępowska Jolanta, Ocena umiejętności z zakresu motoryki małej w grupie dzieci z zespołem Aspergera w wieku 5-7 lat, „Szkoła Specjalna”, 2017 nr 3, s. 210-221
- Ignatowiczowa Łucja, Ignatowicz Roman, Autyzm wczesnodziecięcy, „Wychowanie w Przedszkolu”, 1991 nr 9, s. 430-436
- Jonakowska Ewa, W strachu przed światem – o ucznia z zespołem Aspergera, „Życie Szkoły”, 2013 nr 8, s. 36-39
- Kic Anna, Popielska Dominika, Rodzina a dziecko z zespołem Aspergera, „Remedium”, 2010 nr 3, s. 6-7
- Klama Ramona, Praca z dzieckiem autystycznym, „Wychowanie w Przedszkolu”, 2000 nr 9, s. 554-555
- Kordzińska-Grabowska Anna, Izolują się czy są izolowane?, „Wychowanie w Przedszkolu”, 2015 nr 3, s. 41-44
- Kosior Edyta, Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera- z perspektywy doświadczeń nauczyciela-terapeuty, „Szkoła Specjalna”, 2009 nr 3, s. 204-217
- Kowalczyk Małgorzata, Dziecko z zespołem Aspergera w rzeczywistości społecznej i edukacyjnej, „Nauczanie Początkowe. Kształcenie Zintegrowane”, 2014/2015 nr 2, s. 37-46
- Kozyra Agnieszka, Autorefleksje z pracy na stanowisku pomocy nauczyciela w klasie integracyjnej, „ Nauczanie Początkowe. Kształcenie Zintegrowane”, 2016/2017 nr 3, s. 70-80
- Krasiejko Izabela, Uczeń z autyzmem w publicznej szkole masowej, „Szkoła Specjalna”, 2008 nr 5, s. 30-36
- Krawczyk Felicyta, Terapia nieryrektywna autystycznego chłopca (część druga), „Rewalidacja”, 2010 nr 2, s. 45-58
- Kruk-Lasocka Joanna, Autyzm a oligofrenia, „Szkoła Specjalna”, 1994 nr 4, s. 195-200
- Leśniewska Katarzyna, Geneza autyzmu wczesnodziecięcego (wybrane teorie), „Wychowanie na Co Dzień”, 1998 nr 1/2, s. 29-33
- Loebl Wirginia, Kategorie użytkowników wspomagającej i alternatywnej komunikacji, „Szkoła Specjalna”, 2000 nr 5, s. 247-255
- Łaskot Małgorzata, Uczeń ze „szczyptą autyzmu”, „Życie Szkoły”, 2017 nr 2, s. 2-5
- Łoskot Małgorzata, Przedszkolak ze spektrum autyzmu, „Wychowanie w Przedszkolu”, 2018 nr 2, s. 15-19
- Ławicka Joanna, Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami, „Szkoła Specjalna”, 2007 nr 4, s. 296-305
- Łoskot Małgorzta, Przedszkolak ze spektrum autyzmu, „Wychowanie w Przedszkolu”, 2018 nr 2, s. 15-19
- Łoskot Małgorzta, Uczeń ze spektrum autyzmu w klasie I-III, „Życie Szkoły”, 2018 nr 1, s. 22-26
- Maciejewski Gabriel, Świat w rozbitym lustrze, „Charaktery”, 2006 nr 6, s. 66-68
- Małowska Malwina, Oznaki zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci, „Remedium”, 2017 nr 7-8, s. 34-35
- Marczak Janina Halina, Dzieci autystyczne, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 1994 nr 9, s. 22-25
- Marczewska Elżbieta, Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2016 nr 3, s. 32-37
- Mazur Agnieszka, Chojnowska-Ćwiąkała Izabela, Zaburzenia autystyczne u dziecka wyzwaniem w pracy nauczyciela, „Nauczanie Początkowe. Kształcenie Zintegrowane”, 2009/2010 nr 1, s. 62-68
- Milewska Krystyna, Na imię mam Aspie, „Charaktery”, 2007 nr 11, s. 66-69
- Miłkowska Grazyna, Autyzm znany czy nieznany?, „Szkoła Specjalna”, 1990 nr 2/3, s. 83-89
- Minczakiewicz Elżbieta, Rozwój umiejętności komunikacyjnych dzieci autystycznych, „Szkoła Specjalna”, 1998 nr 2, s. 67-74
- Mirosław Klaudia, Praca z dziećmi autystycznymi w St. Colman’s, „ Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2007 nr 5, s. 55-56
- Moleda Joanna, Znaczenie relacji wychowawca – wychowanek w kształtowaniu aspiracji życiowych młodzieży nieprzystosowanej społecznie, „Szkoła Specjalna”, 2010 nr 4, s. 267-274
- Nowak Anna, Zdrowie ukryte w jelitach, „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”, 2017 nr 1, s. 26-29
- Olechnowicz Hanna, Strategie zapobiegania i przezwyciężania objawów autystycznych w domach pomocy społecznej dla dzieci, „Szkoła Specjalna”, 1988 nr 2, s. 101-110
- Pająk Paulina, W każdym z nas drzemie, „Charaktery”, 1997 nr 9, s. 62-67
- Patyk Katarzyna, Dziecko autystyczne. Metody i formy pracy w szkole, „Nowa Szkoła”, 2009 nr 5, s. 45-53
- Patyk Katarzyna, Metody i formy pracy z uczniem autystycznym, „Nowa Szkoła”, 2012 nr 2, s. 19-28
- Patyk Katarzyna, Wykorzystanie profilu psychoedukacyjnego PER-R Schoplera w praktyce szkolnej – zasady procesu i przydatne wskazówki, „Szkoła Specjalna”, 2009 nr 4, s. 293-301
- Pawłowska Halina, Właściwości mowy w autyzmie wczesnodziecięcym (na przykładzie wypowiedzi 8-letniego chłopca), „Szkoła Specjalna”, 1999 nr 1, 40-46
- Pawłowska Halina, Zagadnienia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym, „Szkoła Specjalna”, 1997 nr 2, 67-70
- Pawłowska-Jaroń Halina, Percepcja sytuacji społecznego komunikowania się przez dziecko autystyczne, „Szkoła Specjalna”, 2004 nr 3, s. 221-226
- Pągowska Marta, Psychospołeczna sytuacja rodziny dziecka z autyzmem – etapy adaptacji do niepełnosprawności dziecka, „Szkoła Specjalna”, 2010 nr 4, s. 258-266
- Perzanowski Tadeusz, Najczęstsze błędy w postępowaniu z rodzicami dzieci autystycznych, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2013 nr 5, s. 27-31
- Pęczak Katarzyna, Autyzm i Zespół Aspergera? Aktualne spojrzenie na spektrum autyzmu, „Remedium”, 2019 nr 6, s. 8-10
- Pęczak Katarzyna, Dziecko w spektrum autyzmu – jak skutecznie pomagać. Cz. I, „Remedium”, 2019 nr 9, s. 18-19
- Pęczak Katarzyna, Dziecko w spektrum autyzmu – jak skutecznie pomagać. Cz. II, „Remedium”, 2019 nr 10, s. 13-15
- Pęczak Katarzyna, Kino przyjazne sensorycznie – nadwrażliwość, empatia i radość życia, „Remedium”, 2019 nr 4, s. 2-5
- Pęczak Katarzyna, Spektrum autyzmu-czy to nas dotyczy?, „Remedium”, 2019 nr 5, s. 17-19
- Pęczak Katarzyna, Wyzwania osób z autyzmem w obszarze porozumiewania się, „Remedium”, 2019 nr 12, s. 13-15
- Pietras Tadeusz, Witusik Andrzzej, Gałęcki Piotr (red.), Autyzm – epidemiologia, diagnoza i terapia. Rec. Elżbieta Trojan, „Niepełnoprawność i Rehabilitacja”, 2010 nr 2, s. 117-120
- Pisula Ewa, Autyzm i przywiązanie. Studia nad interakcjami dzieci z autyzmem i ich matek. Rec. Kornelia Czerwińska, „Szkoła Specjalna”, 2003 nr 5, s. 314-315
- Pisula Ewa, Spostrzeganie własnego dziecka przez rodziców dzieci autystycznych, „Szkoła Specjalna”, 1991 nr 2/3, s. 76-83
- Pisula Ewa, Zaburzenia autystyczne u dzieci, „Nowa Szkoła”, 1992 nr 7, s. 409-412
- Piszczek Maria, Kwestionariusz do oceny kompetencji emocjonalno-społecznych (KOKE-S) wysoko funkcjonujących autystów i dzieci z zespołem Aspergera (część pierwsza), „Rewalidacja”, 2010 nr 1, s. 48-63
- Prędka-Pawlun Ewelina, Ćwiczenia dla dzieci autystycznych – metoda krakowska, „Remedium”, 2017 nr 7-8, s. 36-38
- Rafalska-Kawalec Jadwiga, Możliwość edukacji. Autyzm u dzieci z małych środowisk, „Życie Szkoły”, 2005 nr 10, s. 21[599]-25[603]
- Rynkiewicz Agnieszka, Mali odkrywcy bliżej emocji, „Charaktery”, 2014 nr 11, s. 70-73
- Sapel Anna, Wyjątkowo wyjątkowi, „Charaktery”, 2006 nr 7, s. 48-51
- Sowińska Magdalena, Kacper – dziecko autystyczne, „Wychowanie w Przedszkolu”, 2006 nr 10, s. 43-45
- Stachyra Krzysztof, Ośrodek Terapii dzieci autystycznych „Giant Steps”, „Szkoła Specjalna”, 2008 nr 1, s. 73-75
- Święcicka Joanna, Nieproste życie z Aspergerem (cz.1), „Psychologia w Szkole”, 2010 nr 1, s. 92-97
- Tchórz-Dytko Agnieszka, Kasia – opis poziomu funkcjonowania i próby terapii, „Rewalidacja”, 2008 nr 2, s. 61-67
- Terlecka Wanda, Edukacyjna i terapeutyczna filozofia Bruno Bettelheima, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 1994 nr 1, s. 36-41 [zakończenie III s. Okł.]
- Trojan Elżbieta, Autyzm wybór bibliografii z lat 1998-2009, „Problemy opiekuńczo-Wychowawcze”, 2010 nr 7, s. 62-64
- Turner Mark Alex, Neuronyi roboty kontra autyzm, „Charaktery” 2008 nr 9, s. 68-71
- Wilkinson Lee A., Kiedy Asperger dorasta razem z nami, „Charaktery”, 2008 nr 12, s. 72-76
- Winczura Barbara, Spór o genezę autyzmu, „Kwartalnik Pedagogiczny”, 1996 nr 3/4, s. 135-151
- Wolski Andrzej, Diagnoza autyzmu u małego dziecka – implikacje do pracy w rodzinie, „Rewalidacja”, 2010 nr 2, s. 24-44
- Woźniak-Prus Małgorzata, Szymańska Marta, Hamowanie relacji i planowanie u dzieci w wieku 6-7 lat z wybranymi zaburzeniami rozwojowymi, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2016 nr 5, s. 325-337
- Wrońska Joanna, Charakterystyka dziecka z zaburzeniami zachowania o charakterze autystycznym oraz wstępna propozycja kierunków oddziaływań podejmowanych w celu poprawy jego funkcjonowania, 2008 nr 2, s. 57-61
- Zając Izabela, Grabara Małgorzata, Pucher Jadwiga: Hipoterapia w usprawnianiu dzieci autystycznych, „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”, 2002 nr 11, s. 8-10
- Zaorska Marzenna, Czy dziecko głuchoniewidome może być autystyczne?, „Szkoła Specjalna”, 2010 nr 4, s. 298-304
- Zwierzyńska Bożena, Autyzm i zespół Aspergera (zestawienie bibliograficzne), „Nowa Szkoła”, 2009 nr 2, s. 55-60
0
Tags :